DE TR7

Rond '71 '72 werd al gedacht aan een opvolger voor de TR 6. De TR 7 zou een complete nieuwe technische benadering zijn met een wig model. De nieuwe aanpak zou een zelfdragende carrosserie zijn i.p.v. de traditionele ruggegraatchassis met daarin opgehangen de Triumph Dolomite motor. Deze motor zou beter door de hoge Amerikaanse milieu eisen komen. De verkopen vielen sterk tegen. Het werd niet geaccepteerd als de opvolger van de TR 6. De lang verwachte cabrioletversie kwam in zomer 1979 en daarmee te laat om deze roemruchte TR lijn te redden.

TR6

DE TR8

De laatste stuiptrekking in 1980 was de TR 8, een TR 7 cabriolet met een Rover 8 cilinder die veel te laat werd geïntroduceerd (zou 1978 zijn), na stakingen marketingmoeilijkheden en financiële dilemma's, is hij toch nog op de markt verschenen. Vele TR 7's worden nu geconverteerd tot TR 8, dus hoedt u voor namaak.

TR6

Bouwjaren en productieaantallen

  • TR 7            '75 '81       - 112.368
  • TR 8            '80 '81       - 2.722