Overslaan en naar de inhoud gaan

Technische gegevens:

De voorwielaangedreven auto is maar in één carrosserievariant (vierdeurs sedan) en met één motor leverbaar geweest, maar met twee versnellingsbakken: een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een drieversnellings-halfautomaat (door British Leyland Triomatic en door Honda Hondamatic genoemd). De auto was in Nederland in drie uitrustingsniveau's leverbaar: als L, HL of HLS. De fabriek gaf voor de motor een maximaal vermogen op van 52 kW (70 pk) bij 5500 min-1 en een maximaal koppel van 100 Nm bij 3500 min-1. De lichtmetalen, vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor met bovenliggende nokkenas en contactpuntloze ontsteking heeft een inhoud van 1335 cm3 en is voorzien van twee Keihin Seiky carburateurs. De handgeschakelde HLS weegt 815 kg. De motor loopt op normale benzine met een octaangetal tussen de 86 en 91 RON. British Leyland gaf de volgende verbruikscijfers op bij respectievelijk stad, 90 km/u constant en 120 km/u constant voor de handgeschakelde versie: 1:11,7, 1:17,2 en 1:12,0 en voor de Triomatic: 1:11,4, 1:14,9 en 1:10,8.

Triomatic

De Triomatic versnellingsbak is een halfautomaat, heeft geen koppelingspedaal en kent zes standen: P (parkeren), R (achteruit), N (neutraal), O (derde versnelling), (tweede versnelling) en L (eerste versnelling). De L gebruik je slechts bij snel accelereren of als extra trekkracht nodig is bijvoorbeeld bij optrekken tegen een helling op. Je kunt de L-stand gebruiken tot maximaal 60 km/u. Normaal rijd je echter weg in de -stand. De motor is daar soepel genoeg voor. Deze stand mag je tot maximaal 120 km/u gebruiken. Boven de 50 km/u kun je doorschakelen naar de O-stand, waarbij de motor aanzienlijk rustiger draait. De vergrendelingsknop hoef je bij wisselen tussen de -stand en de O-stand niet in te drukken. Als je hier rekening mee houdt, kun je de bak eigenlijk niet beschadigen.